dijous, 21 de setembre de 2017

SETEMBRE 2017




En quines fonts es va fer la recerca, les
referències bibliogràfiques, què és el Ball 
de Dames i Vells, on es balla, qui ho fa...

I molt més!

A càrrec del grup de teatre ELS XUTS

i la col.laboració de la Unió de Dones

de Mont-roig del Camp.












Aquest any, la nostra escriptora convidada del Club de Lectura de Mont-roig del Camp, serà una de les dones més prolíferes literariament parlant del nostre país. Gemma Lienas ha escrit de tot, narrativa, novel.la, juvenil, infantil i ha guanyat nombrosos premis. Serà tot un plaer tenir-la entre nosaltres.


Josep Palau i Fabre (1917-2008), poeta, dramaturg, assagista, narrador, traductor, crític, i un dels principals experts mundials en Picasso, és un dels més grans escriptors catalans de la segona meitat del segle XX.
Autor, entre d’altres, de Poemes de l’AlquimistaQuaderns de l’Alquimista, o la magna biografia de Picasso en quatre volums, Picasso vivent (1881-1907), Picasso: cubisme(1907-1917), Picasso. Dels ballets al drama (1917-1926) i Picasso. Del minotaure al Gernika (1927-1939), va obtenir un gran nombre de premis i reconeixements, entre d’altres, el Premi Nacional de Literatura, el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes o la Medalla d’Or al Mèrit Artístic de l’Ajuntament de Barcelona.

  "Nuestros cinco sentidos emergen en los relatos de la nueva recopilación de la autora. Triángulos de historias con protagonistas comunes, en los que la importancia de la percepción sensorial asiste como telón de fondo. El oído nos sitúa en el corazón de una comunidad de vecinos de la ciudad de Barcelona, revelándonos secretos de tres de sus inquilinos. A través de la vista, nos trasladamos desde la lejana China hasta nuestro país, donde los avatares de tres miembros de una familia evidencian las diferencias culturales y sociales de Oriente y Occidente. El gusto nos invita a disfrutar del sabor de la costa catalana, en L’Hospitalet de l’Infant, tres vidas que se encuentran durante la adolescencia y su evolución hasta la madurez, cuando las realidades se enfrentan a los sueños que un día tuvieron. A través del olfato conocemos algunas de las costumbres de tres amigos de Arcos de la Sierra, durante sus encuentros en diferentes etapas de su vida. La serranía de Cuenca desprende aroma a monte, a naturaleza, a viejas tradiciones y a recuerdos familiares. El sentido del tacto envuelve las historias ocultas en un entorno laboral que comparten sus tres protagonistas. ¿Cómo un mismo sentido puede evocar sensaciones tan contrastadas? Repulsa y asco, serenidad y placidez, anhelo y pasión".